Anuntul acesta nu mai este activ - gaseste anunturi asemanatoare in Motociclete în Ezeris.

KTM 300 EXC (nu 250) - Complet Refacut Ezeris - imagine 1

KTM 300 EXC (nu 250) - Complet Refacut

1 550 €
Descriere
Buna ziua; doresc sa va prezint aceasta motocicleta pe care intentionez sa o vand:

Pe scurt: Piesele care le-am cumparat eu (piston wossner + biela proxx + toate simerginurile, rulment de carter si garnituri - preturile pot fi verificate cu toate facturile care le am) au costat 2200 si ceva de lei / 450 de euro
La asta se adauga manopera de 2000 de lei pentru demontare motor de pe cadru + desfacere motor + alezare cilindru + presare biela noua in ambielaj + centrare ambielaj + schimbare simeringuri si rulment carter + reasamblare si remontare pe cadru.

Deci un calcul scurt arata ca valoarea reparatiei este in jur de 850 de euro. Un motor obosit de 250-300cc e pe la 900 de euro. Diferenta este ca asta are cadrul revopsit si este foarte ingrijit + ca are motorul complet refacut. Si toata munca este terminata la el, adica nu se pune problema ca merge nu merge, tine nu tine. Toata lumea cauta ieftin, asa e natura omului sa faca economie, dar nu pana cand intampina problemele care eu deja le-am rezolvat la acest motor, va realiza cat costa defapt reparatia (si asta daca dai de un mecanic bun!) ca sa inteleaga avantajul unui motor refacut care costa mai mult dar stii o treaba. Eu ca sa fi fost multumit de acest proiect, trebuia sa il fi vandut la 1850 de euro. Evident ca aceasta multumire a zburat pe geam, dar asta nu exclude faptul ca vreau sa-l vand, chiar si putin in pierdere - pentru ca imi ocupa spatiu degeaba si imi tine banii blocati, de aceea pretul actual de 1650.

Istoric Motocicleta:
Anul trecut pe timpul asta terminasem un Ktm de 125 sx pe care vroiam sa il vand. Am gasit la schimb motocicleta din acest anunt cu 'probleme' la pornire.
M-am inteles cu baiatul (erau 2 frati, unul mic si unul mare) , ei locuiau langa Oravita, am mers sa facem schimbul, am vazut in mare care erau problemele eu desfacand motorul acolo. Motocicleta a fost adusa de afara intr-o stare excelenta, totul pus la punct, si cred ca a fost revopsit cadrul ca arata ca noua vopseaua pe el, sau a fost tinut doar in garaj, altfel nu-mi explic starea vopselei asa de buna pe cadru.
Baietii astia au cumparat-o si la scurt timp, fratele mai mic a stricat pistonul; Au schimbat pistonul, au alezat cilindrul si au montat noul piston. In inca o saptamana s-a stricat si al 2lea piston 'asa din senin', si fratele mai mare a hotarat ca nu are rost sa il mai repare ca s-ar fi tot repetat povestea.

Ce am descoperit cand l-am desfacut:
Nu pot sa zic sigur ce s-a intamplat, dar din ce am gasit am dedus ca fratele mai mic mergea prin sat si ca sa impresioneze fetele tura motorul in gol fara sa realizeze riscurile. Drept urmare eu cred ca pistonul s-a incalzit foarte tare si s-a dilatat dincolo de dimensiunea cilindrului, pana cand a zgariat toata camasa si a sarit o bucata mica din piston, facand santuri in cilindru. + Ambielajul are 2 rulmenti in acest model, unul cu cilindri/conuri si unul cu bile. Cel cu bile de asemenea a fost afectat si isi facuse joc, prin urmare motorul nu putea fi nici impins, nici pornit la pedala, nimic.

Cand am vazut ca trebuie sa desfac tot motorul pana la ambielaj ca sa schimb rulmentul, m-am gandit ca poate ar fi sau nu nevoie sa schimb si biela. Odata desfacut, am verificat biela si 'ar mai fi mers' mai un schimb de piston, dar mi-a parut rau daca tot am deschis motorul sa nu fac si aceasta reparatie, in ciuda faptului ca mi-a ridicat costul cu inca 200 de euro doar in piese si manopera ce asamblare + centrare; dar am vrut sa-l fac cat am putut de bine, si m-am gandit ca ar fi un avantaj si pentru mine la vanzare si pentru cine il cumpara sa stie ca nu va avea treaba cu partea de jos a motorului cativa ani (depinde evient si de cum il exploateaza - nu ca fratele al mic).

Odata desfacut tot motorul, bineinteles ca nu puteam sa las simeringurile vechi, unele trebuiau schimbate, altele nu, dar am zis ca daca tot le comand, sa fie treaba treaba; prin urmare, am schimbat de la semeringurile de carter, pana la cel de cutie, kickstarter, pinion, pompa de apa si cele ce erau pe langa - am factura cu toate ce le-am comandat. Defapt, am facturi pentu absolut toate piesele care le-am bagat in acest motor. Toate hartiile din penultima poza sunt facturi, cote de alezare pentru cilindru, piston si calcule la factorul de balans intre ambielaj si piston.

Va spun, ma distreaza cand citesc anunturi cu motociclete de vanzare care toti au 'schinbat anbielaj', eu am 138 de poze din cursul reparatiei acestui motor plecand de la cand l-am adus pana la cand l-am pornit si toate actiunile intre din care pot sa trimit la cerere pentru cine este interesat.
Tot ce tine de motor inafara motorului sunt piese noi; filtru de aer, filtru benzina, bujie, lichid de racire, ulei in cutie, cablu ambreiaj - toate maruntisuri, dar nimic nu a fost refolosit.

Eu repar motoare cam de 6 ani, am tot invatat intre timp, si motivul pentru care vand acest motor este ca vreau sa continui sa cumpar motoare defecte ca sa le repar, si nu pot face asta daca tin banii blocati(plus ca am inca 5 proiecte acum in derulare si am nevoie de loc in garaj); dar, din toate motoarele cu care m-am carat pana acum (mai tari fiind un wr250f de cross, si al meu, un cbr600 f4i), trebe sa spun ca acest Ktm de 300 este cel mai tare din toate la plecare si ca si cuplu; trebuie sa fie cineva foarte cumpatat ca sa poata sa se dea cu acesta pe teren. Deci pe asfalt, eu am o bucata de drum in fata casei cam de 300 de metri linie dreapta, a 1a, a 2a, si uneori si a 3a daca nu sunt atent ma trezesc cu roata din fata in aer. Deci bucata asta de drum din fata casei, acest motor are atata cuplu direct de jos in ture, ca fara sa-mi dau seama aung la viraj si sunt deja in a 6a.
Chiar este un motor extraordinar de puternic, foarte-foarte-foarte usor te poate baga intr-un scaun, fara sa exagerez; o putere absolut nebuna, eu puterea asta o vad ca fiind utilizabila doar pe asfalt. Foarte cumpatat trebe sa fi sa te dai cu el pe pamant, dar si cand ii vorba de pamant, putere instanta oriunde si oricand. Chiar ii o frumusete de motor per total, nu doar ca aspect, dar ca ce ii si puterea care o are si tot ce este el.

Eu pana acum intre rodaj care l-am facut cu 4 reprize a cate 15 minute de pornire cu turatie usoara fara sa il las la relanti si 12 de ore intre fiecare pornire ca sa isi faca ciclul de incalzire-racire cum recomanda toti pe forumuri, si apoi 2 ore in care am mers cu el usor, as zice ca are 4 ore de functionare, daca si alea - am consumat cam 350 de ml de ulei, adica undeva pe la vreo 11 litri de benzina; Nu pot sa spun ca nu m-am carat cu el, dar cam pe la 4 ore per total cu tot cu turele de rodaj. Oricum am inteles ce poate in alea 4 ore;
De pornit porneste din prima.

Suspensiile nu curg, soc Ohlins reglabil, franele sunt excelente, si printre altele am servisat si powervalve-ul, tot asa cu simeringuri etc, si multe lucruri de detaliu care nu mi le mai aduc aminte, cert este ca am facut tot ce am gasit ca trebuind facut la el, si inafara de plasticele care nu sunt noi, si o cusatura mica pe sa, nu este nimic care sa nemultumeasca la acest motor.
Chiar a fost o placere sa lucru la el, nu am gasit un filet dat peste cap, totul a mers ca uns, este o jucarie foarte ingrijita si pusa la punct.

Toate facturile, piesele schimbate si pozele le am ca dovada a tot ce am scris aici.
Pot trimite poze si video cu el in functionare la cerere.
Alte detalii la telefon.
  • Adaugat La 19:39, 6 octombrie 2020
  • Vizualizari:777
  • Numar anunt: 206970572